tisdag 10 januari 2012

Spännande nätter

Jag har haft en intensiv natt då jag först tydligen var i Kina. Det konsyiga med Kina i drömmen vara bara det att det var som om kartan varit spegelevänd, liksom att Japan och kina låg spegelvänt. Nåja jag var i Kona med en Freja som skulle söka något från något hotell. Sen fick Freja plötsligt för sig att hon skulle övernatta på hotellet också. Nåja, jaha tänkte jag och bredde ut sovsäcken på en av sängarna. Sen kom jag på att jag ju kunde ta tåget ner till Shanghai och hälsa på Jia som jag lärt känna i Japan. Hmm

Sedan byter miljön plötsligt och jag står i mitt gamla barndomsrum. Av någon anledning är min farsa också där. han är sig själv, han står och skriker, det finns en svart katt i en bur mellan oss, katten är välding orolig för att farsan skriker. Jag bestämmer mig för att ignorera farsan fast jag är lite rädd för honom och tar ut katten ur buren och håller den intill mig. Jag brummar lågt för att katten ska lugna sig. Den lugnar sig.

Sedan vaknar jag och den första känslan som uppenbarar sig är att jag känner mig som en idiot. Men det har inget med drömmarna att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar