torsdag 12 januari 2012

vintermelankoli

Inser att jag kanske borde korrekturläsa mina inlägg innan jag lägger upp dem. Det märks ibland att jag varit och tryckt på knappar.

Folk börjar bli melankoliska, jag insisterar med att fortsätta citera det som sades i en japansk film (We can't change the world): They smiled at us because we smiled so much. If that is going to make the world a bit of a better place then from now on we are going to smile like idiots. Fint sagt detta, och jäkligt sant. En arbetskompis kom på jobb idag och såg nedstämd ut. jag frågade hur läget är och han klagade på vintern. jag citerade the smile åt honom och skrattade högt som jag väldigt ofta brukar. Sen frågade jag om det hjälpte och han sa att jo lite faktiskt. Fint! Tänkte jag. Men nu när arbetsdagen börjar närma sig sitt slut börjar jag också fundera på att flytta utomlands i.a.f. Jag ser inte fram emot att än en gång gå hem till min ensamma (dock vackra) lägenhet. Vad ska jag göra när jag kommer hem undrar jag. Se en film, blää, det gör jag för ofta ändå, sitta vid fläkten och röka cigg. Gör jag också för ofta. Skriva. Nå det gör jag nu. FAN att jag är trött på det här slags liv! Och andra som har fungerande familjeliv, ett bra jobb, passligt med plikter, men orkar klaga. Även med dem skrattar jag högt och orkar lyssna på deras klagomål en stund. Men sen säger jag att hej, pröva vara den som ler först. Gnället fortsätter. Jag fortsätter vaksimma för att hålla humöret uppe i vintermörkret. Det hjälper. Vissa bekanta har jag inte lust att be komma med till vaken (även om de uttryckt ett intresse för det) för att dom pratar om kvinnokroppar på ett sätt som gör tanken på att sitta i baddräkt i deras sällskap ganska obekväm.

Jag fick ett booty call i helgen, jag ignorerade det även om jag varit sexuellt frustrerad jag vet inte hur länge nu. Men tänkte att hmmm, det finns ett antal karlar bara ett SMS ifrån, men det är inte så jag vill ha det. Finns det inte enkla sätt att bara finnas tillsammans?

Jaa just det jag skulle ju storhandla idag, bunkra upp mitt vinterlager som håller på att sina så behöver jag kanske inte gå ut mer än för att köpa färska grönsaker mer i vinter. Uff ser nog fram emot att resa till Polen på våren!

Nåja imorgon fortsätter jag väl le som en idiot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar