fredag 25 januari 2013

Do we know shit about shit these days?

Ibland undrar man om folk vet skillnad mellan en förklaring och en bortförklaring. Har hört en del dåliga ursäkter på sistone, inte för att folk skulle ha något att dölja men för att orsakerna antagligen inte står helt klart för ursäktmakaren själv. Men dåliga ursäkter får mig rasande för att de ofta står alltför nära en ansvarsflykt, och ansvarsflykt vittnar om ryggradslöshet. Och jag HATAR ryggradslöshet. Oj jävlar att jag hatar ryggradslöshet. Jag har sett för mycket av sånt under mitt liv, ena riktiga kräldjur som ordagrant kryper på golvet (lyckligtvis är det redan ett par år sedan jag fick bevittna det),hmmm. Jag gillar raka ryggar. Men det där med att se sin handlingskraft och ta ansvar för sina beslut, och inte vara omständigheternas spratteldocka. Det är inte alltid så lätt och därför vet man inte alltid skillnad på en förklaring (en riktig sådan!) och en dålig ursäkt. Do we know shit about shit these days actually?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar